Sprint 2: Blogpost 1 onderzoeksopzet en onderbouwing

De definitieve versie van de onderzoeksopzet is hier te vinden: link!

In de definitieve versie van ons onderzoeksopzet hebben we een grote revisie gedaan op ons huidige rastersysteem.

Een van de belangrijkste punten van feedback die we uit het pilot experiment hebben gehaald is dat het gevoel van het vliegveld mist. Ook is de manier van navigeren niet (goed) vergelijkbaar met het vliegveld. Uiteindelijk blijft ons doel het verhogen van het comfort binnen het vertrekproces, maar willen we voor de volgende iteratie het experiment uitvoeren op een veel groter raster (speelgebied) en met een aantal aanpassingen die onder andere het gevoel van tijdsdruk (oncomfortabele situatie) meer naar voren brengen.

Om het gevoel van tijdsdruk meer naar voren te brengen hebben we een aantal aanpassingen bedacht;

Er zal een grote klok op een scherm worden getoond die de sluitingstijd van de gate voorstelt. Deze begint met aftellen wanneer de deelnemer een stap zet, en zal volgens de regels van het ‘spel’ aftellen op basis van de stappen van de deelnemer. Ook zal de observant de deelnemer ‘opjagen’ door bijvoorbeeld te vermelden dat de gate over 30 minuten sluit, of dat er een laatste oproep wordt gedaan. Op deze manier hopen we de tijdsdruk duidelijker naar voren te brengen, waardoor het oncomfortabele gevoel meer aanwezig is.

Omdat een dergelijk speelveld te groot is voor een schoollokaal, zullen we proberen de collegezaal op de 5de verdieping hiervoor te reserveren. Mits dit niet lukt, zullen we trachten een andere grote ruimte te regelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *