Sprint 1: Belbin Test

Hieronder de Belbin tests van onze groepsleden

Baris: Als onderzoeker en waarschuwer ben ik diegene die voor nieuwe ideeen zorgt en door middel van mijn waarschuwer kant kan ik ook gelijk zien welke ideeen toepasbaar zijn en welke niet. Dit koppelt goed bij een project, omdat dit voor veel inzicht zorgt.

Belbin test Baris

Lennart: Als voorzitter is lennart iemand die de werkwijze controleert. Zo zorgt Lennart ervoor dat iedereens specialiteit goed ingezet kan worden bij het project.

Belbin test Lennart

Lorenzo: Als plant en voorzitter is Lorenzo iemand die de team bij elkaar houdt. hij probeert iedereens verhaal aan te horen en moedigt elke teamlid aan zijn best te doen. Zo genereert hij creativiteit in de groep door middel van zijn vele technieken.

Belbin test Lorenzo

Sander: Als bedrijfsman en vormer is Sander iemand die uitdaging zoekt en heel hard werkt om de doelen te behalen. Zo stelt Sander doelen op voor het team en om dit te bereiken maakt hij een planning waar iedereen zich aan kan houden.

Belbin test Sander

Sprint 1: Film: The Struggle

Voor sprint 1 moesten wij een film maken. De insteek van deze film is de klant en de klantbeleving. Aan de hand van eerdere onderzoeken hebben we al aardig wat informatie opgedaan van wat de behoeftes van de klanten zijn en hun ergernissen.

Het idee van de film was om de frequente reiziger te volgen op zijn weg naar Schiphol. Tijdens deze reis denkt de reiziger al over bepaalde problemen die zich voor kunnen doen op Schiphol. Hier komen meerdere problemen in voor.

We hebben hiervoor een storyboard geschreven. We begonnen de reis op Utrecht Centraal en eindigen op Schiphol. Deze reis hebben we gefilmd.

IMG_0648

Hieronder de film:

Sprint 1: Interview Schiphol

Vandaag zijn we naar Schiphol gegaan om daar een beter beeld te krijgen van wat de ergernissen van de reizigers op schiphol zijn. We hebben ook een enquete gemaakt. Die hadden we online gepost naar social media. Om verschillende doelgroepen te ondervragen om meer ergenissen te registreren.

Na urenlang interviewen hebben we de volgende ergernissen genoteerd:

  • Huilende babies
  • Vertraging
  • Onduidelijke informatie
  • Lange wachtrijen
  • Douane duurt veels te lang.
  • Prijzen van eten en drinken op Schiphol
  • Mensen laten bagagekarretjes op de wegen staan.
  • Heel veel lopen tot je je bestemming bereikt.
  • Slechte online communicatie.
  • 2-3 uur vantevoren op schiphol aanwezig zijn.
  • Sombere wachtruimtes
  • Eerste keer op schiphol, teveel informatie in een keer.

Na al deze ergernissen te hebben genoteerd.  Zijn we gaan kijken welke doelgroep wij willen kiezen voor ons concept. Zo zijn wij uitgekomen op de frequente reiziger die 1-3 x per jaar ergens heen vliegt.
Deze doelgroep heeft het meeste last van de volgende ergernissen:

  • Vertraging
  • Lange wachtrijen
  • Douane veels te lang